Lediga tjänster

Just nu söker vi flera tjänster till oss. Vi har behov av ett vikariat som sortimentsansvarig för vår avdelning Leksaker, Barn & Baby samt 2 st kundservicemedarbetare. Läs mer om våra lediga tjänster nedan.

 

Sortimentsansvarig till Shopping4net

Shopping4net är ett snabbväxande E-handelsföretag med en bred produktportfölj, primärt riktat mot kvinnan och familjen.
Avdelningar som Skönhet, Linser, Heminredning, Leksaker, Hälsokost, Fitness, Apotek mm. gör oss till Varuhuset på nätet där du som kund får ”allt på samma ställe”. Shopping4net finns idag på 11 marknader i Europa men fokus ligger på Norden.
Shopping4net är en del av Fortus International Holding AB som utöver direktsäljande kanaler även levererar ledande mjukvara, finansieringslösningar och tjänster som hjälper e-handel, detaljhandel, butikskedjor, 3PL, lager och finansbolag att leverera bättre och mer lönsamma produkter till sina kunder. Med snart 20års erfarenhet och många nöjda kunder har vi modet att säga att vi kan det här.

Till avdelningen för Leksaker, Barn och Baby söker vi nu en sortimentsansvarig.  Du ingår i ett team om 15 personer som tillsammans arbetar för att hålla Shopping4net i framkant vad gäller försäljning, lönsamhet och utbud på marknaden. Tjänsten är placerad på vårt kontor i Landvetter.

Ansvarsområde

I rollen som Sortimentsansvarig arbetar du bl.a. med att

  • vårda existerande sortiment, utveckla och utvärdera ett kontinuerligt optimalt utbud i samsyn med våra uppsatta mål och i samarbete med våra leverantörer

  • kontinuerlig rätt prissättning, affärsmässigt tänkande kring marginaler och lönsamhet inom eget område i samsyn till våra mål

  • skapa och synliggöra kampanjer och aktiviteter i våra olika mediekanaler i samarbete med våra leverantörer

  • tillsammans med vår designavdelning framtagande av det visuella materialet till dina aktiviteter för att hålla ditt sortiment attraktivt för våra kunder, nya som befintliga

  • hålla en tät och bra relation med våra leverantörer, bevaka trender och konkurrenter
     

Vem är du?

Vi söker dig som kanske jobbar inom detaljhandel idag, är van att tänka affärsmässigt kring produkter och sortiment och är nu redo att ta ett nästa steg. Alternativt har du en liknande roll som sortimentsansvarig idag på ett e-handelsföretag men inget krav. Du har gärna ett stort intresse för leksaker och/ eller barn- och babyprodukter eller anser dig vara väldigt intresserad av området.
Du har minst relevant gymnasieutbildning, goda kunskaper i Office-paketet och gärna fler system, ex SAP som är vårt affärssystem. Du behärskar svenska flytande i tal och skrift, har lätt för att uttrycka dig i säljande texter.
Som person är du affärsmässig, framåt och driven. Du är ansvarstagande, är lätt att samarbeta med och har en problemlösande och positiv attityd.

Vi erbjuder

En varierande och spännande roll på en växande avdelning och ett företag i framkant. För rätt person finns stora möjligheter till utveckling och att vara med och påverka. Tjänsten är ett vikariat för föräldraledighet om ca 1,5 år. För rätt person ser vi positivt på möjligheter till anställning hos oss efter vikariatets slut.

Ytterligare information
Om du har frågor kring eller vill söka tjänsten kontakta Sälj- och Marknadschef Mikael Brekh via mail; mikael.brekh@fortusinternational.com. Då urval sker löpande vill vi ha din ansökan snarast möjligt, dock senast 2018-02-28.

Varmt välkommen med din ansökan!

 

 

 

Kundsericemedarbetare till Shopping4net

Shopping4net är ett snabbväxande E-handelsföretag med en bred produktportfölj, primärt riktat mot kvinnan och familjen.
Avdelningar som Skönhet, Linser, Heminredning, Leksaker, Hälsokost, Fitness, Apotek mm. gör oss till Varuhuset på nätet där du som kund får ”allt på samma ställe”. Shopping4net finns idag på 11 marknader i Europa men fokus ligger på Norden.
Shopping4net är en del av Fortus International Holding AB som utöver direktsäljande kanaler även levererar ledande mjukvara, finansieringslösningar och tjänster som hjälper e-handel, detaljhandel, butikskedjor, 3PL, lager och finansbolag att leverera bättre och mer lönsamma produkter till sina kunder. Med snart 20års erfarenhet och många nöjda kunder har vi modet att säga att vi kan det här.

 

Ansvarsområde

Våra kunder är viktiga för oss och därför har vår internationella kundservice en central roll i vår verksamhet. Då du dagligen har kontakt med våra kunder verkar du som ambassadör för vårt företag.


Arbetsuppgifterna består i att hjälpa våra kunder via telefon och mail med allt från att ge produktinformation, lägga beställningar till att informera om våra erbjudanden och andra tjänster.
Även andra arbetsuppgifter kan förekomma.

Arbetstiden är mellan klockan 07.30 och 16.30 med viss flexibilitet.
 

Vem är du?

Du har tidigare erfarenhet från liknande arbete, gärna via telefon inom support och sälj. Du har mycket god datorvana och är duktig på att formulera dig i tal och skrift. Du talar och skriver på svenska som är ditt modersmålsnivå. Övriga språkkunskaper inom nordiska språk (speciellt finska och danska) och engelska är ett stort plus .
SAP-kunskaper är meriterande.

Vi erbjuder

Tjänsten är en tillsvidareanställning med fast månadslön. Tjänsten är placerad på vårt kontor i Landvetter.

Ytterligare information
Om du har frågor kring eller vill söka tjänsten kontakta vår Teamleader på vår kundservice; Sari Ebesoh via mail eller telefon; sari@fortusinternational.com 031-7120100. Urval sker löpande vill vi ha din ansökan snarast möjligt, dock senast 2018-01-31.

Varmt välkommen med din ansökan!